Hav styr på moms, told og afgifter som maler
Det er måske ikke alle malerfirmaer, der får brug for at have styr på sådan noget som told, fordi man sjældent skal til udlandet at arbejde, og man sælger måske sjældent produkter til udlandet, men det kan jo ske.
Desuden er der jo også moms og afgifter at holde styr på, når man importerer fra udlandet.
Det kan jo sagtens tænkes, at man har erfaret, at det ud fra prisen alene bedst kan svare sig at købe noget udstyr som maler fra udlandet og have et samarbejde med denne leverandør, fordi der er for mange afgifter i Danmark.
Dette er jo ikke forbudt at importere til Danmark eller sælge videre, så længere man har styr på reglerne og betaler told, afgifter og så videre, som det påkræves, hvis man skal være lovlig.
For hvis man virkelig begynder på det med at have løbende samarbejde og salg ud og ind af landet, så er der virkelig en regnskab af regler at have styr på, hvis man skal sørge for, at alt er i orden – også selvom man bestræber sig på at være lovlig, for man kan jo komme til at overse noget.
Det kan jo sagtens tænkes, at det korte regnestykke viser, at man kan spare eller tjene på handel med udlandet, men når man så skal betale skat, afgifter og alle de andre ting, så ender man måske med et resultat, der slet ikke kan svare sig, man tjener for lidt på det, eller det bliver en udgiftsforretning.
Specielt hvis man måler på den tid, man skal bruge på at sætte sig ind i reglerne, og de regler kan hele tiden og løbende blive ændret, så derfor skal man hele tiden have noget til at tage sig af den opgave.
Dette vil formentlig trække på ressourcerne på en medarbejder i regnskabsafdelingen.
Mangler du, nu vi taler om det, en maler, så er der en her: https://sannes-malerforretning.dk/